Pro rok 2024 jsou ukončeny objednávky biokontejnerů, kapacita je zcela naplněna.  Další objednávky budou přijímány od března 2025.

Zpracování osobních údajů

Události

Informace o zpracování osobních údajů

Chráníme vaše údaje

Tímto dokumentem vám poskytujeme informace o vašich právech souvisejících se zpracováváním vašich osobních údajů.  Při zpracovávání osobních údajů se řídíme Obecným nařízením EU 2016/679 (GDPR) a implementačním Zákonem o zpracování osobních údajů č. 110/2019 Sb. Zpracovávání osobních údajů probíhá vždy pouze v rozsahu daném konkrétní službou nebo účelem zpracování.

Správcem vašich osobních údajů je:

Obec Mukařov
IČ: 00240508
Příčná 11
251 62 Mukařov (dále jen Obec)

Níže se dozvíte, jak zpracováváme vaše osobní údaje s ohledem na Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (dále jen GDPR).

ZÁKLADNÍ ZÁSADY OCHRANY OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  • Obec se zavazuje dodržovat povinnosti v oblasti ochrany osobních údajů tak, aby byla chráněna práva všech subjektů, jejichž osobní údaje Obec zpracovává, a to v nevyšší možné míře.
  • Získání a zpracování osobních údajů je vždy řešeno v rámci zásad zákonnosti, transparentnosti a korektnosti.
  • Jsou prováděna opatření v oblasti technické, procesní a organizační tak, aby byla zajištěna ochrana při zpracování osobních údajů, jejich integrita, dostupnost, důvěrnost a odolnost. Tato opatření jsou pravidelně kontrolována a na základě účinnosti hodnocena a zdokonalována.
  • K osobním údajům mají přístup pouze oprávněné osoby, jiným subjektům jsou údaje předávány pouze z důvodu plnění zákonného účelu nebo se souhlasem subjektů údajů.
  • Osobní údaje jsou zpracovávány pouze v nutném rozsahu a po nezbytně nutnou dobu.
  • Nové požadavky vyplývající z právních předpisů nebo aktuálních hrozeb jsou neprodleně implementovány.
  • Porušení ochrany osobních údajů jsou vždy evidována, vyšetřena a v případě dopadu na práva subjektů údajů hlášena na dozorový úřad, v případě vysokých rizik také subjektům údajů.

PŘEHLED ZPRACOVÁVANÝCH TYPŮ ÚDAJŮ A JEJICH ZDROJE

Obec shromažďuje osobní údaje sloužící k jednoznačné identifikaci subjektu údajů (fyzických osob), kontaktní údaje umožňující komunikaci a další údaje vztahující se k předmětu vykonávaných agend a související s poskytovanými službami a činnostmi Obce. Osobní údaje jsou získávány přímo od občanů, případně ze základních registrů.

ÚČELY A PRÁVNÍ ZÁKLADY ZPRACOVÁNÍ

Hlavním účelem zpracování osobních údajů je plnění agend vyplývajících z povinností Obce a poskytování služeb občanům.

Přehled účelů a právních základů pro zpracování

Účel zpracování

Právní základ (viz body níže)

Poskytování služeb systému CzechPoint

c

Evidence obyvatel

c

Vedení státní evidence obyvatel

c

Vedení mzdové agendy

c

Najímání lidských zdrojů z Úřadu práce

c

Organizace voleb

c

Správa lidských zdrojů

c

Evidence nájemních smluv

c

Provoz obecní knihovny

b

Příjem a výdej pokladních dokladů

c

Evidence a výběr správních poplatků

c

Evidence a výběr místních poplatků

c

Vidimace a legalizace

c

Evidence smluv

c

Vedení úřední desky

c

Vydávání povolení kácení stromů v obci

c

Vedení spisové služby

c

Provoz Motivačního a evidenčního systému odpadového hospodářství

c

Poskytování informací dle zákona č. 106/1999 Sb

c

Vydávání obecního zpravodaje

e

Pořádání vítání občánků

c

Pronájem hrobových míst

b

Pachty pozemků

b

Adresné zasílání informací o dění v obci

a

Výkon opatrovnictví

d

Právní základ zpracování údajů

  1. subjekt údajů udělil souhlas se zpracováním svých osobních údajů pro jeden či více konkrétních účelů;
  2. zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů;
  3. zpracování je nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje;
  4. zpracování je nezbytné pro ochranu životně důležitých zájmů subjektu údajů nebo jiné fyzické osoby;
  5. zpracování je nezbytné pro splnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci, kterým je pověřen správce;
  6. zpracování je nezbytné pro účely oprávněných zájmů příslušného správce či třetí strany, kromě případů, kdy před těmito zájmy mají přednost zájmy nebo základní práva a svobody subjektu údajů vyžadující ochranu osobních údajů, zejména pokud je subjektem údajů dítě.

DOBA, PO NÍŽ JSOU OSOBNÍ ÚDAJE ZPRACOVÁVÁNY

Doba zpracování osobních údajů se řídí zákonnými požadavky, smluvními ujednáními nebo dobou, na kterou byl subjektem údajů udělen souhlas se zpracováním osobních údajů.

JAK PROBÍHÁ ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Obec zpracovává Vaše osobní údaje ve svých informačních systémech. Zpracování osobních údajů je pod stálou kontrolou procesů fyzického i technického zabezpečení. Při zpracování Obec využívá bezpečnostních kontrolních a technických mechanismů zajišťujících ochranu zpracovávaných údajů v nejvyšší možné míře před neoprávněným přístupem, přenosem, ztrátou nebo zničením a před dalším možným zneužitím.

Zaměstnanci pracující s osobními údaji v rámci plnění svých pracovních povinností jsou vázáni mlčenlivostí přetrvávající i po skončení pracovního vztahu k Obci.

PŘEDÁVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ JINÝM OSOBÁM

Obec předává osobní údaje zpracovatelům osobních údajů na základě smlouvy s příslušnými ustanoveními o zpracování osobních údajů.

Seznam zpracovatelů:

A L I S spol. s r.o.

IČO: 00672416

ISNO IT s.r.o.

IČO: 02696371

BestSite s.r.o.

IČO: 28188021

Dále mohou být osobní údaje předány subjektům veřejné moci a státním orgánům, pokud je to uloženo nebo umožněno právním předpisem.

ZPRACOVÁNÍ OSOBNÍCH ÚDAJŮ NA ZÁKLADĚ SOUHLASU

Subjekt údajů se v případě zpracování osobních údajů na základě informovaného souhlasu vždy svobodně rozhodne, zda svůj souhlas poskytne, případně omezí nebo zda odmítne souhlas udělit. Obec je vázána rozsahem poskytnutého souhlasu.

Poskytnutý souhlas lze kdykoli odvolat. Po odvolání souhlasu nebo jeho neposkytnutí ukončí Obec zpracování osobních údajů.

PRÁVA SUBJEKTŮ ÚDAJŮ

Právo na přístup 

umožňuje subjektu údajů zjistit, zda a případně jaké údaje o jeho osobě Obec zpracovává, účel, právní základ, způsob a dobu zpracování a o příjemcích, kterým jsou osobní údaje zpřístupněny. Stejně tak má každý subjekt údajů právo na informaci o všech osobních údajích, které o něm Obec zpracovává. Tím by však neměla být dotčena práva ostatních (zejména právo na ochranu jejich osobních údajů, ale rovněž se může jednat o ochranu duševního vlastnictví či obchodního tajemství), případně ohrožena národní bezpečnost. Subjekty údajů také mají být informováni o tom, zda jsou jejich osobní údaje využívány k automatickému rozhodování nebo profilování.

Právo na opravu 

umožňuje subjektu údajů dožadovat se nápravy v případě, kdy zjistí, že evidované údaje jsou nesprávné, nepřesné nebo neúplné. Obec musí v případě oznámení zajistit provedení opravy bez zbytečného odkladu.

Právo na výmaz 

(neboli právo být zapomenut) umožňuje subjektu údajů požadovat odstranění svých údajů z evidence Obce, pokud nastane některý z těchto případů:

  • osobní údaje jsou evidovány a zpracovávány protiprávně, např. uplynula stanovená doba zpracování; 
  • zpracování bylo založeno na souhlasu, který byl odvolán, a zároveň neexistuje jiný právní důvod pro jejich zpracování;
  • rodič nesouhlasí se zpracováním osobních dat svého dítěte (pokud se jedná o zpracování údajů na základě souhlasu pro služby informační společnosti);
  • osobní údaje již nejsou pro účel, pro který byly uchovávány a zpracovávány, potřeba;
  • subjekt údajů vznese námitku proti zpracování založenou na oprávněných zájmech Obce a tyto oprávněné zájmy nepřeváží zájem na ochraně osobních údajů občana.

V případě uplatnění práva na výmaz je subjekt údajů oprávněn požadovat výmaz všech výskytů a odkazů na jeho osobní údaje ve všech kopiích.

Právo na omezení zpracování 

ukládá Obci omezit zpracovávání osobních údajů občana z následujících důvodů:

  • pokud subjekt údajů namítá, že zpracovávané údaje jsou nepřesné, je možné požadovat omezení zpracování na dobu nutnou k ověření přesnosti osobních údajů;
  • jestliže pro zpracování osobních údajů neexistuje právní základ, může subjekt údajů místo výmazu požadovat omezení zpracování (dočasné uchování bez dalšího zpracování);
  • jestliže osobní údaje již nejsou potřeba pro vytyčený účel Obce, ale mohou být i nadále potřebné pro občana, např. pro obhajobu případných právních nároků;
  • jestliže subjekt údajů již vznesl námitku proti zpracování údajů, je oprávněn zároveň požadovat omezení zpracování na dobu nutnou k ověření, zda oprávněné zájmy správce převáží nad zájmy subjektu údajů.

Právo vznést námitky 

umožňuje subjektu údajů ohradit se proti zpracování jeho osobních údajů založenému na oprávněném nebo veřejném zájmu Obce. V případě námitek subjektu údajů má Obec povinnost ověřit a řádně zdůvodnit, zda oprávněné či veřejné zájmy převažují nad zájmy subjektu údajů na ochraně jeho osobních údajů.

Právo na přenositelnost 

umožňuje subjektu údajů získat své osobní údaje ve strukturované strojově čitelné podobě. Rovněž může požadovat, aby tyto údaje byly předány přímo jinému správci, pokud je to (technicky) možné a proveditelné. Právo se však uplatní pouze v případech, kdy je zpracování osobních údajů založeno na souhlasu či smlouvě.

Právo podat stížnost u dozorového úřadu

Máte právo podat stížnost u dozorového úřadu (Úřad pro ochranu osobních údajů), pokud se domníváte, že při zpracování vašich osobních údajů došlo k porušení pravidel ochrany osobních údajů.

Úřad pro ochranu osobních údajů
Pplk. Sochora 27
170 00 Praha 7
telefon: +420 234 665 111

ZPŮSOB UPLATŇOVÁNÍ PRÁV SUBJEKTŮ ÚDAJŮ

elektronickým podáním:

  • prostřednictvím elektronické podatelny se zaručeným elektronickým podpisem na adresu podatelna@mukarov.cz
  • prostřednictvím datové schránky qyvaxdz

osobně v podatelně obecního úřadu (písemná žádost, občanský průkaz)

Obecní úřad Mukařov
Příčná 11
251 62 Mukařov

úřední hodiny podatelny obecního úřadu:

pondělí  14:00–16:00
úterý     9:00–11:30
středa   14:00–18:00

POSTUP PŘI UPLATNĚNÍ PRÁV SUBJEKTŮ ÚDAJŮ

  1. Přijetí žádosti
  2. Identifikace žadatele
  3. Vyhodnocení žádosti
  4. Rozhodnutí o žádosti
  5. Výkon rozhodnutí
  6. Informování žadatele

Lhůta na zpracování žádosti činí 30 dní ode dne přijetí žádosti. Lhůtu lze ve výjimečných případech prodloužit až o 60 dní, zejména z důvodu komplexnosti a obtížnosti případu, o čemž musí být subjekt údajů ze strany správce údajů informován, včetně důvodu prodloužení.

IDENTIFIKAČNÍ A KONTAKTNÍ ÚDAJE POVĚŘENCE PRO OCHRANU OSOBNÍCH ÚDAJŮ

SUMA spol. s r.o.
IČ 6399543
Antala Staška 1074/53a, 140 00 Praha 4
tel.: 241 021 999
www.sumanet.cz

SLOVNÍČEK POJMŮ

  • Oprávněný zájem – zájem správce nebo třetí strany například v situaci, kdy subjekt údajů je zákazníkem správce.
  • Osobní údaj – informace o konkrétním, identifikovatelném člověku
  • Příjemce – osoba, které jsou předávány údaje.
  • Správce – osoba, která určuje účel a prostředky zpracování osobních údajů; zpracováním může správce pověřit zpracovatele.
  • Subjekt údajů – živá osoba, k níž se osobní údaje vztahují.
  • Účel – důvod, ke kterému správce využívá vaše osobní údaje.
  • Zpracování – činnost, kterou správce nebo zpracovatel provádějí s osobními údaji.
  • Zpracovatel – osoba, která pro správce zpracovává osobní údaje. 
Zveřejněno: 20.04.2023
Upraveno: 20.04.2023
nahoru